Förlossningen...

Måndagen den 3 november (v.23+6) var det dax igen för ett besök på förlossningen.
Hade haft sammandragningar & skumma känslor nästan hela helgen, försökt göra #2 i två dagar osv.
Vaknade & hade molvärk, kände mig nödig men kunde inte riktigt avgöra vad som var vad i mina känslor.
Efter att ha pratat med Isabel ringde jag tillslut förlossningen & dit var jag välkommen för att komma på kontroll.
Fick ett superbra bemötande av all personal & har väl typ fått "tillåtelse" att komma när jag vill/behöver.
Läkaren sa att detta får vara en sjåpig graviditet & om jag så skulle komma in 10 ggr till innan det var dax på riktigt så fick det vara så.
Tappen var lång o fin, låg på ca 3,5 cm (har legat på 4 förut) men det var helt normalt & bäbisen levde rövare därinne i magen.
Frågade lite hur hon trodde oddsen såg ut för när bäbis kan tänkas vilja komma ut, hon sa att det var 50-60% risk att den kommer för tidigt & i mitt fall så absolut före v 37.
Då sa jag att jag inte trodde jag skulle gå längre än max 35+0 & då sa hon att nej det tror inte jag heller, så känns skönt att man inte är helt ute o cyklar iaf.
Men skulle man gå längre är det ju bara att tacka o ta emot! =)

Tack Isabel för att du tog hand om Linus & skjutsade mig till sjukhuset & hem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback