Förlossningen....igen..

Lördagen den 13/12 bar det av in till förlossningen igen, var nästan 2 v sen jag var där sist. Har ju vart lugnt alla de andra gångerna men denna gången kändes det inte bra.
Hade haft ont i ljumskarna som strålar ut i låren i ca 1 v & denna dagen hade jag totalignorerat mina krämpor för det var ju numera vardagsmat. Denna dagen hade jag dock ont i båda ljumskarna & innan var det mest den vänstra.
Fick även en molande mensvärk som kom i vågor under kvällen & kände det nästan som den mensvärken jag fick när det satte igång med Linus.
Lade mig på soffan & ringde förlossningen för rådgivning.
Med min tidigare bakgrund ville dom ha in mig på kontroll.
Slängde mig ut i bilen & körde fort fort till sjukhuset, lämnade T & L hemma då jag ville komma iväg så fort det bara gick.
Uppe på sjukhuset fick jag ligga med ctg & det påvisade att jag hade sammandragningar, inga jättevarianter men ändå.
Läkaren(var samma som sist) kom & gjorde en grundlig undersökning, kände på magen, gjorde UL, gyn-undersökning & VUL.
Allt såg bra ut, tappen var ca 4 cm lång,  så jag kunde återigen åka hem & vara lugn ett tag till...
Är inte kul med all denna oro, men inte långt kvar nu så snart är det över...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback