Envis som synden....

Vi håller ju på o fixar med Linus rum & igår fick jag som vanligt en snilleblixt.
Var till Ikea i fredags & köpte möbler & annat till det fiina fina rummet, då hade vi lite svårt att bestämma oss för vad för säng vi skulle ha. Bestämde oss för att fundera lite på saken då vi ändå inte kunde få med ngn hem just då.
Väl hemma så kom jag ju på att vi har ju en 1,20 säng (resårmadrass) som bara står här nere i vårt extrarum, kanske skulle ta & "hotta upp" den med nytt överdrag, ny bäddmadrass osv.
Sagt & bestämt, igår lördag skulle vi försöka baxa upp den där sängen på övervåningen där vi bor på nätterna...=)
Tror ni att det gick bra....eh nej, aldrig kan ngt gå smidigt inte.
Detta gissel när man bor i "gamla" hus, det tog i i trappan..*suck*
Provade flera ggr & till slut slängde jag mig i soffan & grinade av irritation/ilska.
Då kom jag på att man kanske kunde ta upp den via taket  på vår utbyggnad & sen in genom vår altandörr i vårt sovrum..*hm*
Lade fram min braiga idé för sambon & vi gick ut för att försöka få upp den på taket.
Gav ju grannarna nåt att snacka om *tur man bara har 2* då jag inte riktigt kunde vänta så det blev i mundering, t-shirt, trosor & tofflor...*haha* Sambon var nästan lika läcker, långkallingar, t-shirt & skor...*fniss*
Gick inte riktigt lika enkelt & bra som jag hade tänkt mig men efter en stunds funderande föreslog sambon att vi skulle bygga upp med pallar på altanen & på så vis lättare kunna få upp sängen.
Han klädde på sig ordentligt & gick ut för att påbörja detta arbete.
När han var klar hjälptes vi åt & lyckades få upp den tillräckligt så att han orkade hålla i den själv, jag sprang upp på övervåningen & tog tag i spårlinan jag knutit fast i ribbotten & höll i.
Drog upp sängen  & sambon kom upp & lyfte in den.....*tjohooo vad vi är bra* =)

Ja ni skam den som ger sig.....inte lätt att vara envis men uppenbarligen funkar det ibland.
Nu står sängen iordningfixad & fin i Linus rum som nästan är helt klart & han har tom invigt den.
Somnade där igår kväll & sov tills inatt då han vaknade o mådde illa, sen sov han i våran säng...men såå duktig iaf..*stolt*

När rummet är klart med mattor osv ska jag fota o lägga ut här....=)

KRam på er alla!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Skam den som ger sig! Nu får han väl ha sängen tills han flyttar hemifrån vaa!?

Calvin har faktiskt också fått en stoooor säng nu också, köpt på IKEA förstås! Har sovit några nätter nu, funkar mkt bra hittills...

God fortsättning och ett GOTT NYTT ÅR! KRAM

2008-12-28 @ 21:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback